un ve mayalar arasında, giderek daha fazla kadın eli, yükselen en iyi pizza şefleri

abastard

New member
Su ve Un, maya ve yağ, fior di latte ve domates iyi bir pizzanın geleneksel malzemeleridir. Ancak farkı yaratan, pizza şefinin becerisidir. Ve bugün, geçmiştekinden çok daha fazla, pizza şeflerinin becerisidir. Aslında, fırın ile yemek odası arasında, müşterilerine mükemmel pizzalar servis ederek yeteneklerini ve hayal güçlerini erkek meslektaşları kadar ve daha fazla ifade eden kadınların sayısında bir artış var.

Uluslararası rehber '50 Top Pizza'nın eş küratörü ve yakın haftalarda 2024 edisyonunu yayınlayan Barbara Guerra'nın Adnkronos/Labitalia'ya söylediğine göre, kadınlar arasında imza margheritaları üretme eğilimi artıyor. “Büyük pizza topluluğunda,” diye açıklıyor, “pizza tezgahında kadınlar arasında büyük bir öne çıkma gözlemliyoruz. Bağlılık ve özveriyle, henüz yeterince değer görmeyen ve tanınmayan yeteneklerini ortaya koyuyorlar, bir yandan bu mesleği bir erkek işi olarak gören, diğer yandan onları kariyer ve aile arasında seçim yapmaya zorlayan yaygın önyargıya karşı mücadele ediyorlar,” diye açıklıyor.

Guerra, bu mesleki yolu seçenlerin hikayelerini duyurmanın önemli olduğunu vurguluyor. “50 Top Pizza olarak, ister pizza şefi, ister şef, ister yemek odası yöneticisi, ister restoran ve misafirperverlik işletmesi sahibi olsun, kadın kariyer yollarını kamuoyunun önüne çıkararak vurgulamayı her zaman hedefledik. Onları duyurmak, belki de cesareti veya cesaret edecek koşulları olmayan, arka planda kalan diğer kadınlar için bir ilham modeli haline getirmenin yollarından biridir” diye vurguluyor. Ayrıca, Guerra'nın vurguladığı gibi, “erkeklerin yemek pişirdiği ve kadınların beslediği eski kültürel miras devrilmeli. Bu, güçlendirmeyi teşvik ederek, yani kadınların kültürel, çalışma ve ekonomik özerkliğini tanıyıp teşvik ederek ve ana akıma sokarak, yani erkeklerle de paylaşılan daha fazla eylem, ağ ve ittifak, duyarlılıkları harekete geçirerek yapılabilir, böylece kadınların iyi olduğu bir mutfağın, bir ailenin, bir toplumun herkes için bir avantaj olduğu anlaşılır” diye sonlandırıyor.


Ve pizza yaparak uzun bir yol kat eden bir kadın da New York'ta 'Don Antonio' ile pizza yıldızı olan ve 50 Top Pizza USA 2024 ödül töreninde '2024 Yılın Pizzacısı – Ferrarelle Ödülü'ne layık görülen Giorgia Caporuscio. Bir sanatçının kızı olan Giorgia 34 yaşında ve 15 yıl önce Büyük Elma'ya geldi. “Amerika Birleşik Devletleri'ne geldim – Adnkronos/Labitalia'ya anlatıyor – 19 yaşındayken. Formia'daki otelcilik okulunu bitirmiştim ve profesyonel kariyerimde ne yapacağımı bilmediğimden babamı ziyaret etmeye karar verdim çünkü o zaten Amerika Birleşik Devletleri'ndeydi ve New York'ta ilk Napoli pizzacısını yeni açmıştı”.

“İngilizce öğrenmeyi düşündüm ve bu yüzden sabah okula gittim ve öğleden sonra babamla biraz zaman geçirmek için her zaman onunla pizzacıdaydım. Çalışanlar, babamın işbirlikçileri, her zaman benimle dalga geçerlerdi 'pizza yapmayı bilmiyorsun, makarna yapmayı bilmiyorsun' diye. Ve böylece eğlenmek için ve ayrıca onlara, bakın, şimdi başladım ve sizden daha iyi pizza yapmayı biliyorum, her gün biraz pizza yapmaya başladım. Ve şaka, şaka, sonunda bu benim tutkum oldu ve her zaman bu işin zaten kanımda olduğunu söylerim” diye altını çiziyor.

Ve sonuçlar bugün görünür durumda. “15 yıl sonra, New York'ta Times Meydanı'nın arkasındaki 'Don Antonio'nun sahibi, baş pizza şefi ve baş şefi oldum ve kocamla birlikte tüm yönetimi, yemek pişirmeyi, tarifleri, tüm çalışanların organizasyonunu üstleniyorum. Bu pizzacıyı babamdan devraldık, 2020'de başladık” diyor. Kolay bir yol değil ama Giorgia için tavsiyeler yardımcı olabilir. “Tutarlılık, çok çalışmanız ve çok kararlı olmanız gerekir. Bu, herkese verdiğim tavsiyem. Korkmayın, çünkü hepimiz bu işi sıfırdan yapmaya başlayabiliriz, tutkunuz varsa gerçekten çok ileri gidersiniz ve ben de örneğim” diye vurguluyor.


Ve Giorgia için, kadınların önemli bir avantajı var. “El işi olduğu için, kadınların bir avantajı var, ellerinin içindeki gücü kontrol edebiliyorlar ve hamura dokunmada erkeklerden daha esnek olabiliyorlar, özellikle de çok daha yumuşak bir hamur olan Napoli pizzasında. Bu yüzden, çok daha fazla güce sahip olan ve ellerinin içindeki gücü çok daha fazla kontrol etmesi gereken bir erkeğe göre bir avantajımız var” diye altını çiziyor.

Giorgia'nın restoranının 'işgücünü' yaratmak için en iyi şekilde ifade ettiği ellerin kontrolü: “Ünlü Montanara, kızarmış pizza. Açtığımız, kızarttığımız ve sonra domates, füme mozzarella, fesleğen, pecorino romano eklediğimiz ve birkaç dakika fırına koyduğumuz bir hamur diski. Böylece fazla yağ buharlaşıyor ve böylece iki kat pişirme elde ediyorsunuz. Yumuşak ve çıtır çıtır oluyor ve Amerikalılar çıldırıyor, ayrıca kullandığımız ürünlerin %98-100'ünü İtalya'dan getirdiğimiz ve New'e Napoli'de bulunabilen aynı ürünü vermeye çalıştığımız için. Bu bizim gerçek sırrımız” diye sonlandırıyor.

Ve New York'tan Napoli'ye, çok küçük yaşlardan beri tutkusunun peşinden giden başka bir genç kadının hikayesi. “Babam -Naples'taki Mary Rose pizzacısının sahibi Jessica De Vivo, Adnkronos/Labitalia'ya bir pizzacının olduğunu ve ben yedi yaşındayken ilk pizzamı yaptığımı söyledi. Sonra okulumu bitirir bitirmez hemen bir pizzacıda çalışmaya başladım. Bugün 29 yaşındayım, on yıldan fazla bir süredir çalışıyorum”.


Yol kolay olmadı. “Bence bir kadının bu işi yapmak için gerçek bir tutkusu olmalı, neredeyse tüm günümü işime ayırıyorum, sabahtan akşama kadar, yani her zaman pizzacıda oluyorum. Bugün birçok kadın pizza şefi çıkıyor ve bu bir kadın için güzel bir şey. Erkeklerin sahip olmadığı bir şeye sahibiz: zarafet ve mükemmel bir pizzanın sırrı bir kadının elleridir”, diyor Jessica. Ve Jessica, pizzalarıyla TikTok ve Instagram'da bir yıldız. “Sosyal medya bugün mesleğimizde yardımcı oluyor, sizi tanıtıyor ve birçok insan daha sonra pizzalarımı denemek için buraya pizzacıya geliyor. Ve sonra küçükken, pizzanın yanı sıra, diğer büyük tutkum oyunculuktu”, diye ekliyor. Peki Jessica için en iyi pizza hangisi? “Çok gelenekçiyim, bu yüzden her zaman geleneksel kalıyorum: margherita provola ve biber veya kızarmış pizza”, diye sonlandırıyor.

Pizza yapmak gibi bir tutku, Caserta eyaletindeki Aversa'da bulunan 'La Contrada' restoran ve pizzacısının Roberta Esposito'sunun 'En İyi 50 Pizza' sıralamasında 32. sırada yer alması gibi, zorunluluktan da 'uyanabilir'. Adnkronos/Labitalia'ya verdiği demeçte, “Daha çok yemek salonunda başladım, pizzayı nasıl açacağımı ve pişireceğimi biliyordum çünkü öğrenmiştim ama bu benim ilk tutkum değildi,” dedi. “Sonra aniden, pizza şefi kaybolduğunda veya gelmediğinde veya tatilden geç kaldığında, onu değiştirdim. Otomatik bir şeydi: gelmedi, insanları göndermiyoruz, hadi, sen gönder. Ta ki bir cumartesi günü iş arkadaşım kendini iyi hissetmeyince, gitti ve ben cumartesi gecesi pizzacıda kaldım ve bir daha hiç ayrılmadım,” diye vurguladı.

Bugün Roberta 41 yaşında “ama ailem 13 yaşındayken restoranı devraldı, pizza projesi ise 25 yaşındayken doğdu. Gerçekte bunun da her işte olduğu gibi, bunu yapabilmek için bir yatkınlığa sahip olmanız gerektiğine inanıyorum. Ayrıca bu mesleğe yaklaşan bir kıza, eğer özellikleri varsa, bu tutkuyu takip etmesini tavsiye ediyorum. Her durumda fedakarlık gerektiren bir iş, pizza yapmak, sabah gidiyorsunuz, ne zaman döneceğinizi bilmiyorsunuz, her durumda günün birçok saati geçiyor” diye vurguluyor. Elbette kadınların hayal gücü yardımcı oluyor. “Menüdeki pizzayı seviyorum. Mevsimlik bir ürünle hazırlayabileceğim, taze bulduğum bir ürün ve bu yüzden o pizzayı sunmayı hayal ediyorum, hazırlıyorum, beğeniliyor, hepsi benim memnuniyetim. Menüyü altı ayda bir değiştirme alışkanlığım var, bu yüzden birçok pizza yaptım, gerçekten favorim yok” diye sonlandırıyor.